Training: De Winnende Offerte

Offertes zijn meer dan een prijslijst. Door het doeltreffend verwoorden van de voordelen voor onze klant, maken wij effectieve en succesvolle offertes. 

De offerte is voor u misschien het sluitstuk van de onderhandelingen, maar voor uw klant is het juist het begin. Uw offerte is uitgangspunt bij zijn besluitvorming. Offertes zijn dus meer dan een prijslijst alleen. Door het doeltreffend verwoorden van de voordelen voor uw klant maakt u effectieve en succesvolle offertes. Om de concurrent voor te blijven, organiseren wij voor u deze uiterst praktische training, boordevol bruikbare tips. U leert precies wat in een offerte moet staan en hoe u van offertes persoonlijke verkoop kunt maken.

Gedurende de dag behandelen we uw eigen meegebrachte offertes!

Kosten

Kosten
€ 495,- per persoon.

incl. documentatiemateriaal, koffie/thee, lunch en parkeerkosten

Trainingsprogramma

Het ontwikkelen van een kernachtige, beter scorende stijl

• Verkopen door eenvoudige, kernachtige taal
• Overbodig taalgebruik vermijden
• Actief taalgebruik doet verkopen
• Wanneer zegt de klant: “uw offerte ga ik als voorbeeld gebruiken voor onszelf”?
• 7 vuistregels om te scoren
• Voorbeelden van onorthodoxe offertes (bv de MindMap-offerte)
• Oefeningen maken

Bereik optimale aandacht van uw lezer

• Wie wilt u bereiken? Vul de prospects-kansrijkheid format in.
• Wat u moet doen vóórdat u uw offerte opmaakt
• Inlevend schrijven is 3x slimmer
• Verschillende typen lezers
• DMU moet in kaart. Heeft u wel de beslisser te pakken?
• Visuele ondersteuning en presentatie
• Non-verbaliteit in offertes
• Oefeningen maken

De ‘ Breekijzer-offerte’

• De doeltreffende structuur
• Openingszinnen die de aandacht trekken
• De probleemstelling hoort erin
• Uw productaanbod; hoe formuleert u dat?
• De prijs: waar en hoe?
• Succesvolle afsluitingen, wat hoort in de bijlagen en wat niet?
• Uw eigen offertes nagekeken door anderen en door de trainer

Offertes: aan wie en met welk rendement?

• Indeling potentiële klanten en diverse aanpakken
• Succesvol weerleggen van kortingsvragen
• “We hebben weinig budget…” en andere onzinargumenten aanpakken
• Bent u een offerte-fabriek? Besteed u uw kostbare tijd aan de juiste aanvragers
• Welke follow up? Wanneer en hoe?
• Uw eigen offertes


Gedurende de dag behandelen we uw eigen meegebrachte offertes!

Ervaringen deelnemers

• KvK beoordeling seminar: 100% goed tot uitstekend beoordeeld! (22-78% Uitstekend Goed)
• Gebruikt eigen ervaringen, goede stem, humor (Actuarieel Genootschap)
• Goed ingegaan op deelnemer vragen (IHC Hytop)
• Goede brede kennis van de trainer
• Informatie wordt duidelijk en enthousiast gebracht (IBK Compac)
• Enthousiast, prikkelend, leuke voorbeelden. Leerzaam. (CompuTrain)
• Gedreven, gemotiveerd, enthousiast (Norma UPS)
• Kort, bondig. Leuk vlot, normaal taalgebruik (Bouwbedrijf Van den Hengel BV)
• Aardig om eens op totaal andere wijze inzicht op offertes te krijgen. Kan de aandacht vasthouden (Unimonta BV)
• Relevante info die je aan het denken zet. Enthousiast, eigenzinnig & deskundige trainer (De Steekproef BV)
• Toegankelijk en kan het goed overbrengen (MAG BV)
• Leuke, leerzame dag die een heel andere visie op het maken van offertes geeft (WTH Vloerverwarming BV)
• Duidelijk. Goede voorbeelden. Nuttig. (WTH BV)
• Helder en boeiend (HCS Int BV)
• Frisse en enthousiaste presentatie. Duidelijke omschrijving over het waarom (TMT Post Pakketservice)
• Veel informatie en inspiratie opgedaan (Work Support)
• Prima bruikbaar. Prettige leiding. Leeft zich goed in. Leuke praktijkman. Humor. (Gugla)
• To the point! Goede spreker. (Martens Medical Meditation & Coaching)