Training: Klanten behouden, terugwinnen en closing

Dagelijkse praktijkvoorbeelden zorgen ervoor dat u met veel tips en handvatten naar uw volgende klanten gaat. Hou op met steggelen over prijs en maak van uw verkooponderhandelingen een feest!
Behoud ze met méér gemak, win ze terug (ja dat kan ook!) en haal er méér uit.

U krijgt een rugzak vol technieken om uw ‘wegloop’-sales te minimaliseren en uw targets makkelijker te halen dan u gedacht had. U houdt de achterdeur namelijk dicht en signaleert eerder dan tevoren welke klanten er richting de achterdeur aan het sluipen zijn. Weet u dat u juist bij de grootste probleemgevallen later de grootste orders kunt plaatsen?

Wilt u meer rendement halen uit uw verkoopgesprekken, verkoopadviezen en prijsonderhandelingen? Ook dan is deze training voor u een ‘must’. Is de prijs het argument waarom u klant is vertrokken en bent u het gesteggel over de prijs meer dan beu? “U bent te duur!!!” is een van de meest gehoorde argumenten in de verkoop. Maar is dat de ware reden? Hoe kun je een hoge prijs verkopen en toch meer rendement creëren?

 

Data en kosten

Data open trainingen
09-11-2018
Kosten
€ 495,- per persoon.

Trainingsprogramma

Het behouden van klanten

• Manage uw klant en uw klantrelatie goed
• Hoe zorg je voor vertrouwen bij de klant?
• Hoe zorg je ervoor dat ze je weten te vinden als er iets speelt?
• Hoe zet u uw team hier ook optimaal in
• Omgaan met en het succesvol weerleggen van bezwaren
• “We doen al zaken met de concurrent…” “Jullie zijn te duur…” e.d.
• Hoeveel % vindt uw prijs daadwerkelijk te hoog? Verbaas uzelf.
• De eigenschappen van een goede verkoper
• Video klantgerichtheid: De augurk

Winback van verloren klanten

• Het verhaal van het hotel dat expres fouten maakt
• Het WinBack-systeem: Échte oorzaken vinden en vernieuwde oplossingen
• Red klanten die dreigen over te stappen.
• Klachten: het nummer 1 Winback-wapen
• Gereactiveerde klanten binnen boord houden
• Het terugwinnen van vertrouwen
Van verkopen naar beïnvloeden
• Van gelijk hebben naar gelijk krijgen: De Top 10 beïnvloedingswijsheden- en technieken
• Stop met het verkopen van ‘de inhoud’
• Rollenspellen: Inspelen op het gedrag van de inkoper tijdens verkoopgesprekken

Slagvaardig onderhandelen voor echt winstgevende omzetten

• De behoeften/belangen van de klant beter achterhalen, begrijpen en erop inspelen.
• Waarom vragen klanten om kortingen? Echte en onechte prijsweerstanden
• Hoe de ‘kortingsvraag’ slim en effectief te counteren
• Eigenschappen van een goede prijsonderhandelaar
• Educated based selling; niet push, maar pull
• Het verkopen van een hogere prijs
• Het niet verkopen van de prijs
• Onderhandelen = wisselgeld creëren
• Welke psychologische fasen doorloopt de (aspirant) koper in gesprek met u?
• Onderhandelen: voorbereiden en/of ‘in salesflow komen’?

Verkoopafsluittechnieken

• ABC: always be closing …. (filmpje)
• 15 goede redenen voor de klant om na uw bezoek tóch niet te kopen…..
• …. En hoe u deze voorkomt en pareert
• Waarom afsluittechnieken?
• Wanneer en hóe moeten ze worden ingezet?
• Top 20 verkoopafsluittechnieken