Training: NIEUW: Effectief werken zoals bij Google

“Als ik naar klanten had geluisterd, dan zou ik op zoek zijn gegaan naar snellere paarden”, is een markante uitspraak van Henry Ford. Dit soort van ‘geleidelijke verbeteringen kunnen oké  zijn voor gevestigde bedrijven die bezorgd zijn over het handhaven van hun status quo en kibbelen over procentpunten marktaandeel. Maar als je met reorganisaties bezig bent en/of écht een forse ontwikkeling wilt bewerkstelligen, dan is dit soort denken niet voldoende.

Een strategie hebben is prima, maar het is nu de tijd geworden van snel implementeren. En juist dáár zit een enorm gebrek in organisaties en in hun oude manier van denken en werken.

‘Vroeger’ ging het MT eerst 3 dagen de hei op. Enthousiast werden de nieuwe denkbeelden richtlijnen meegedeeld aan de organisatie. Via ondersteunende reclamebureaus en/of road-shows of alleen via de e-mail werd men geacht enthousiast te raken en vól mee te gaan in de (gedrags)verandering. Na een paar maanden was het nieuwe er wel weer af. Voor zowel het MT, alweer bezig met het volgende grote veranderingsproject, als voor de werknemers.

De ervaren mensen wisten al: “Dit waait wel weer over. Na een paar maanden zijn we weer terug bij af. Niet teveel inspannen, want dat is allemaal verspilde moeite….”

De eager beavers zetten direct hun schouders eronder en rennen wild van nieuwe energie rond. Totdat ook zij na een paar maanden moeten concluderen dat hun bazen er (eigenlijk al na een paar weken) geen energie meer in stoppen en zo valt hun rolmodel weg. Maar vol zijn ze weer bezig om het (wél kansrijke) nieuwe project geduwd vanuit het MT van de grond te krijgen in de organisatie ……. 9 van de 10 keer gaat dit niet lukken.

 De 2 pizza regel van Jeff Bezos (Amazon)leerde dat je teams moet hebben die klein genoeg zijn om bij overwerk genoeg te hebben aan een bestelling van 2 pizza’s. Kleine teams krijgen méér voor elkaar dan grote teams om diverse redenen. 

Organiseer het bedrijf/ de afdeling rondom de mensen met de grootste impact. Bepaal wie de leiding heeft over het bedrijf. Niet volgens functie of ervaring, maar op basis van prestatie en passie. De beste aanvoerders worden door hun team gekozenen anderen hebben de neiging om zich, als ijzervijlsel bij een magneet, bij hen aan te sluiten.

Vele voorbeelden zoals deze zullen volgen met uitleg en  directe link naar concrete implementatie in uw organisatie. U werkt deze dag vanuit een ‘werkboek’ welke niet alleen een actieplan is tot directe implementatie. U gaat uw eigen gedrag zodanig aanpakken, dat teruggaan naar het oude geen optie meer is.

U zult uw omgeving vele malen méér gaan inspireren. Met name door uw eigen gedragsverandering en de focus op deze, soms onorthodoxe, nieuwe manier van werken. Met als resultaat een beduidend hogere effectiviteit en resultaat. Maar alleen als ú het durft…..

 

Tijdens deze dag gaat u ook uw huidige werken, uw aansturen/managen en uw resultaten en arbeidsgevoel analyseren. U bepaalt wélke Google-lessen voor u en voor uw organisatie/afdeling ingepast kunnen of moeten worden.

U overlegt in een groep uw verkregen inzichten en gaat elkaar (op de Google-manier) ook in de toekomstige maanden aanspreken op de gemaakte afspraken. De deelnemers fungeren ook als elkaars coach/aanvuurder.

Vergelijk het met een Insead-opleidings-aanpak. Het stopt niet bij deze ene dag. Maar deze dag is voor velen wel het begin van een nieuwe manier van werken en leiding geven. Deelnemers zijn elkaars teamgenoten, zo lang als ze dat willen. Sommige voor een paar weken, anderen voor een paar maanden, weer anderen voor hun hele leven.

Ook Bron & Partners zal u het komende jaar volgen en (weer) bijsturen. Want wij zijn ons bewust van het gevaar terug te vallen in uw huidige manier van werken, door de hectiek en spanning van deze tijd.



Data en kosten

Data open trainingen
09-10-2017
Kosten
€ 345,- per persoon.

incl. documentatiemateriaal, koffie/thee, uitgebreide lunch en parkeerkosten

Trainingsprogramma

Introductie

  •          Werken volgens plannen en werken op Google-manier
  •          Snelheid
  •          De slimme creatief

Cultuur: geloof in je eigen slogans

  •          De regel van 7
  •          De ‘2-pizza’s’-regel van Bezos
  •          Weg met de schurken, leve de diva’s
  •          Overgewerkt op een goede manier
  •          Creëer een Ja-cultuur

Strategie: je hebt een verkeerd plan

  •          Zet in op technische ideeën, niet op marktonderzoek
  •          Zoek geen snellere paarden
  •          Oase en het wezen van de onderneming

Talent

  •          Gepassioneerde mensen gebruiken het P-woord niet
  •          Inzichten die je niet kunt leren
  •          Sollicitatiegesprekken van 30 minuten
  •          De snelheid mag niet ten koste gaan van de kwaliteit

Besluiten

  •          Weet wanneer je aan de bel moet trekken
  •          Beslis minder
  •          Spreek elkaar elke dag
  •          De wet van het zadel
  •          ’s Werelds beste atleten hebben een coach nodig en jij niet?

Communicatie

  •          Het moet veilig zijn om de waarheid te zeggen
  •          Herhaling doet niets af aan de preek
  •          Hoe was Londen?
  •          Beoordeel jezelf /E-mail wijsheid
  •          Scrummen: Relaties en geen hiërarchie

Innovatie

  •          Wat is het?
  •          CEO moet CIO zijn
  •          Richt je op de gebruiker
  •          Stel (vrijwel) onbereikbare doelen
  •          Ideeën komen overal vandaan

Uw nieuwe werkwijze het komende jaar: uw actieplan – uw beloften – uw borging – uw resultaten