Training: Telefoon Autoriteit

Naast e-mail is de telefoon is het meest gebruikte communicatiemiddel tussen de klant en uw bedrijf. De indruk die uw klant van uw onderneming overhoudt, hangt in beslissen­de mate af van de manier waarop u zich aan de telefoon gedraagt. Deze training leert u in 1 dagdeel hoe uw klantgerichtheid versterkt door aanpassing van uw houding en gedrag. Maar ook leert u ieder gesprek af te stemmen op uw specifieke gesprekspartner. 

U wilt niet lukraak gaan bellen, maar toch zult u met regelmaat nieuwe prospects willen benaderen. U krijgt een aantal waardevolle en praktische tips om langs de secretaresse te komen en/of direct een goede start te maken met uw potentiële klant.

Data en kosten

Data open trainingen
10-05-2019
Kosten
€ 445,- per persoon.

incl. documentatiemateriaal, koffie/thee, lunch en parkeerkosten

Trainingsprogramma

Versterkte klantgerichtheid door houding en gedrag

• Inbreng van uw eigen cases. Bepaal uw leer- en oefenpunten

• Wat en hoe klantgerichtheid via de telefoon
• Telefoon – Communicatie: do’s and dont’s
• Telefoon autoriteit opbouwen
• Hoe versterkt u gemakkelijk uw autoriteit en geloofwaardigheid
• Goede binnenkomers voor acquisitie

• Hoe lichaamstaal uw intonatie beïnvloedt
• Uw houding en gedrag als de sleutel
• Uw stem: een machtig wapen!

• Hoe breng ik zakelijk een vervelende boodschap?
• Verwachtingen van klanten managen
• Welke 6 telefoon-types zijn er? Welke bent u? Doe de telefoontest!
• Oefenen!

Leer afstemmen op de 4 communicatie-frequenties

• Succesvol beïnvloeden van uw gesprekspartner
• Inlevend en vriendelijk telefoneren, helpen een band op te bouwen.
• Actief leren luisteren; hoe doe je dat nu echt?
• De klantbehoeften/ belangen beter achterhalen, begrijpen en erop inspelen

• De wereld in 4 soorten gesprekspartners
• Omgaan met- en het succesvol weerleggen van bezwaren.
• Afspraken maken en afsluiten

• Hoe werkt het brein van een prospect? Afstemmen op zijn frequentie
• Krachtig omgaan met (‘lastige’) typen gesprekspartners
• De kleine dictator - De ja zegger, nee doener - De eeuwige twijfelaar
• De klager - De betweter – De negatieveling
• Oefenen!


De deelnemers krijgen een e-boek De Koude Acquisitie Bijbel, met artikelen over telefonische acquisitie.