Training: Generatie Management

4 Generaties zijn nu op de werkvloer met elkaar aan het werk. De babyboomer, de X-generatie, de Y-generatie en de Z-generatie (screenagers). Wat zijn de verschillen in generaties? Wat zijn hun onderliggende waarden, die de basis vormen van de manier ze werken en tegen hun werk aankijken? 
Hoe kijken ze naar elkaar? 

De ouderwetse (maar nog zeer veel voorkomende) wijze is dat ze elkaar wantrouwen. Dan wel geen respect (kunnen) hebben voor de manier waarop de andere generatie in het werk/leven staat. Sta je niet open voor elkaar, dan leer je ook niet van elkaar. 

Wat is de rol die de leidinggevende hierin moet hebben om een zo effectief mogelijke samenwerking te bewerkstelligen? Wanneer krijg je als organisatie/ afdeling een zo hoog mogelijke output? 

Hoe vermijd je zoveel mogelijk generatieconflicten? Hoe zorg je ervoor dat het voor de jongste generaties aantrekkelijk blijft om hun enthousiasme en energie in de organisatie te blijven steken?

Hoe hou je de senior tot de laatste dag voor zijn pensioen enthousiast en leergierig?
Hoe zorg je ervoor dat de kennis, ervaring en expertise van de seniors niet verloren gaat? En overgaat op de andere generaties, zodat het wiel niet steeds opnieuw uitgevonden hoeft te worden en er een optimale mix ontstaat van kennis en aanstekelijk enthousiasme. 

  • Wat is Generatiemanagement 
  • Pas op voor selectieve generatieperceptie, waardoor het samenwerken en je relatiemanagement deuken oploopt  
  • Drijfveren, motivatoren (waarden) en valkuilen van de verschillende generaties

  • Hoe willen de verschillende generaties behandeld worden
  • Wanneer gaan Millennials bij je weg
  • Hoe sluit je (collegiale- of sales gesprek ) aan bij andere generaties
  • Jouw rol in de verschillende (interne- en/of DMU-inkoop) generaties

Data en kosten

Data open trainingen
24-01-2020
Kosten
€ 395,- per persoon.

incl. documentatiemateriaal, koffie/thee

Trainingsprogramma

Drijfveren, motivatoren en valkuilen

  • Wat is Generatiemanagement 
  • Pas op voor selectieve generatieperceptie, waardoor het samenwerken en je relatiemanagement deuken oploopt  
  • Drijfveren, motivatoren (waarden) en valkuilen van de verschillende generaties


Hoe willen de verschillende generaties behandeld worden

  • Hoe sluit je (collegiale- of sales gesprek ) aan bij andere generaties
  • Jouw rol in de verschillende (interne- en/of DMU-inkoop) generaties
  • Wanneer gaan Millennials bij je weg ...... (de 4 belangrijkste work-qualifiers)


Het Multiplier effect

  • E=MC2
  • Van ego naar eco
  • Het generatieverhaal van werken bij (en kopen van) de koffiemultinational/kleine koffieproducent
  • Multiplier effect: diminishers en multipliers
  • Hoe maak je generatieoverstijgende vrienden

Leiding geven

  • Transformationeel leidinggeven wordt noodzaak
  • Het GeneratieManagement Spel gaan we spelen
  • Kennisdeling: verschillende moeilijkheidsgraad voor verschillende generaties
  • Generatie-leiders, generatie-volgers en generatie-onderdrukten
  • Onderlinge verschillen in één enkele generatie (niet iedereen is hetzelfde) 

Ervaringen deelnemers

Deze training heeft onze verwachting overtroffen. niet alleen hebben wij kennis gekregen van verschillende soorten gedrag en persoonlijkheid van gesprekspartners, maar ook van onszelf.
Vervoersmanagement Noord Nederland B.V.

Ik heb alleen maar positieve reacties ontvangen over de training en over de manier van trainen. We hebben een leuke en leerzame dag gehad!
Gemeente Lansingerland

Veel nuttige informatie voor conflictsituaties in 1 dag! Geeft een duidelijke weergave van alle toe te passen methodes, duidelijke voorbeelden.
Waterschap Zuiderzeeland

Het was inspirerend, educatief, humorvol. Ik heb het idee dat ik er veel aan heb en veel mee ga doen. Goede duidelijke presentatie met veel en onverwachte humor.
P. van Kerkhof (Directeur/eigenaar Verhagen & Van Kerkhof)

"Hele vriendelijke man. Kan goed uitleggen. Veel en praktische voorbeelden"

Bruikbaar en nuttig voor mijn persoonlijke ontwikkeling"
D.M. van Helder (Teammanager - Van Lodenstein College)

"Veel informatie die mij aan het denken heeft gezet en toepasbaar is voor verbetering van mijn prestaties. Inspirerend!"
W. Tolenaars (Beleidsmedewerker - Zorggroep Crabbehoff)

"Leerzaam, veel om over na te denken en te verbeteren. De toepasbaarheid is groot!"
C. Houdijk (Manager Fac. Zaken & Vastgoed - Reclassering Nederland)

"Veel info, helder gebracht zodat ik veel zin heb hiermee aan de slag te gaan" 
G. Tijssen (Hoofd zorg- Evean)

“Zeer leerzaam. Bewustwording van het aantal ‘type’ mensen".
Yokogawa

"Pakkend verteller, humor gebruikt. Houd goed de vaart erin, dat werkt goed om bij de les te blijven"
S. v.d. Zandt (Consumer Behaviour Scientist - Mars BV)

"De trainingen van Richard zijn inspirerend en worden met de nodige humor gebracht. Het is goed om af en toe een spiegel voorgeschoteld te krijgen!"
Robert Bolt - Gemeente Winsum