Training: Haal meer uit bestaande klanten ....

Keihard achter nieuwe klanten aanjagen is lang niet altijd de slimste strategie. Een bekende wet in de verkoop zegt immers dat het veel meer tijd en geld kost om een nieuwe klant te werven, dan om bij een bestaande klant méér omzet te realiseren. Maar hoe haalt u dan meer omzet binnen? Bestaande klanten kennen u en weten hoe goed u presteert. Maak van een bestaande relatie een loyale klant die meer en langer van u afneemt. Echter vanzelf gaat dat doorgaans niet.

Met actief relatiebeheer bereikt u doelen die anders onbereikbaar waren gebleven. Om meer omzet te behalen bij bestaande klanten moet u daarom het spel van relatiebeheer leren spelen. Deze training biedt u hiervoor de handvatten aan.

Data en kosten

Data open trainingen
25-10-2019
Kosten
€ 495,- per persoon.

incl. documentatiemateriaal, koffie/thee, lunch en parkeerkosten

Trainingsprogramma

Verkoopplan en strategie

• Het verschil tussen een acquisiteur en relatiemanager
• Welke eigenschappen zijn essentieel voor een goede verkoper? Welke fataal?
• Het idee achter verkoop-targets
• ´Een rondje langs je klanten maken’ is niet meer voldoende; het moet slimmer
• Effectiviteit: Het grote belang van systematisch werken volgens plan
• De DMU bij de contactpersoon/ beslisser
• Acquisitie: kansen herkennen, kansen benutten

Haal méér uit bestaande klanten …… én méér uit nieuwe klanten!

• Wat is klantgerichtheid? De top 10
• Zijn tevreden klanten wel tevreden?
• Wat (ver)kopen we eigenlijk? Producten of …….. (boren/gaten)
• De klantbehoeften/belangen beter kunnen achterhalen, oproepen en erop inspelen
=> werk volgens het succesvolle ELITE-model
• Toegevoegde waarde; W.H.I.D.A
• Waarin is uw bedrijf nu écht onderscheidend?
• Verwachtingen van klanten overtreffen
• Klantgerichtheid begint bij jezelf

o FISH video (15 min): Seattle Fish market over aanstekelijke klantcontacten

Klantbewerking: actiegericht, pragmatisch, maar met welke technieken?

• De wet van de 7 contactmomenten
• Manieren van indelen van huidige klanten
• De VIP-behandeling (Verkoop Inspanningen Piramide©)
• Welke acties op welk moment om succesvol ‘meer te laten kopen’
• Bepaal welke relaties méér en welke mínder aandacht gaan krijgen
• “Honden, katten, ratten”. Welke wilt u niet?!
• Wat zijn kansrijke méér-omzet-klanten precies?
• Invullen format klant-omzet-potentie
• Meerwaarde beargumenteren
• Afspraken maken

De verschillende fases van het (ver)koopproces

• AIDA en verschillende communicatie en acties
• Verkoop toppers en stoppers
• Offertes succesvol nabellen
• De 5 Verkoopwetten van Johan Cruijff